ကၽြန္မတို႔လို အေျခခံလူတန္းစားေတြအတြက္ ေန႔စဥ္ ရံုးတက္ရံုးဆင္းနဲ႔
ကိစၥအေၾကာင္း ႀကီးငယ္ ေပၚလာတဲ႔အခါ လိုင္းကားကိုပဲ မျဖစ္မေန အားထားၿပီး စီးၾကရပါတယ္။
အခုေျပာခ်င္ တာက လိုင္းကားစီးရတဲ႔အခါမွာ ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ႔ စိတ္အေနွာင္႔အယွက္ျဖစ္ေစတဲ႔
အေၾကာင္းအရာေလးပါ။
တျခားေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး။ လိုင္းကားေမာင္းတဲ႔သူေတြနဲ႔ စပယ္ယာေတြ အေၾကာင္းပါ။
လိုင္းကားေတြဟာ ဂိတ္ကေနစထြက္တာနဲ႔ ပံုမွန္အေနအထားနဲ႔ ေမာင္းပါတယ္ ေနာက္ သူတို႔ကို ေရွ႕ကကားေတြ
ထြက္သြားတာ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာသြားၿပီ ဆိုတာကို ေၿပာၿပတဲ႔သူေတြရွိတဲ႔ မွတ္တိုင္ေရာက္တာနဲ႔
ေရွ႕ကားထြက္သြားတာ သိပ္မၾကာေသးဘူးဆိုရင္ေတာ႔ စၿပီးေမာင္းပါၿပီ။ ေနာက္ကေန က်ားလိုက္ေနသလား
ေအာက္ေမ႔ရတယ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကားေပၚမွာ ပါလာတဲ႔ ခရီးသည္ေတြကေတာ႔ ဘုရား တရားသာ မွတ္ေပေတာ့။
အဲ ေရွ႕ကားကလည္း ထြက္သြားတာ အခ်ိန္နည္းနည္းၾကာသြားၿပီဆိုရင္ေတာ႔ ခရီးသည္ အဆင္းအတက္မ်ားတဲ႔
မွတ္တိုင္မွာ အခ်ိန္ ၾကာၾကာရပ္ၿပီး လူေစာင္႔ပါတယ္။ ဒီလိုေစာင့္တာၾကေတာ့လည္း ရံုးျပန္ခ်ိန္ဆို
ျပႆနာမရွိေပမယ့္ မနက္ပိုင္း အလုပ္သြားခ်ိန္ဆို အေတာ္ကို ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။ အခ်ိန္လုၿပီး
ေျပးလႊားေနရတဲ့အထဲ ကားကေနာက္က်ေတာ့ ပိုဆုိးပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ ေနာက္ကားက သူတို႔ကိုမွီလာခါနီး
လွမ္းေတြ႔ရၿပီဆိုရင္ေတာ႔ ကားေမာင္းသမားနဲ႔ စပယ္ယာေတြရဲ႕ ဆူညံစြာ ဆဲြဆရာေရ… ေနာက္ကားပါတယ္
ေမာင္းဆိုၿပီး မာရသြန္ Formula one ကားၿပိဳင္ပြဲဝင္ေမာင္းေနလား ေအာက္ေမ႔ရတယ္။
တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး သူက ေက်ာ္လိုက္ ကိုယ္က ေက်ာ္လိုက္နဲ႔ ေလာဘေတြ
ေဒါသေတြ ေမာဟေတြနဲ႔ ေမာင္းေနၾကတာ ပထမ လိုင္းတူကားေတြ မေတြ႔ခင္ မေမာင္းခ်င္ေမာင္းခ်င္
ပံုစံနဲ႔မ်ား ေတာ္ေတာ္ေလးကို ကြာလွပါတယ္။ လိုင္းတူကားေတြ ၿမင္ရၿပီဆိုရင္ေတာ႔ ကားေပၚမွာ
ပါလာတဲ႔ ခရီးသည္ေတြကေတာ႔ ဘုရားတရားသာ တၿပီး အာရံုသာျပဳထားေပေတာ႔ ဘရိတ္ကို ေဆာင္႔နင္းလိုက္
ဝူးကနဲ ျပန္ထြက္လိုက္နဲ႔မတ္တပ္ရပ္ၿပီး လိုက္ပါလာတဲ႔ ခရီးသည္ေတြကေတာ႔ မစားသာပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က
ကားေပၚ ခရီးသြားမ်ား ျပြတ္သိပ္တင္ၿပီး ထပ္ထည့္ခ်င္ေတာ့ ကားနည္းနည္းေမာင္းလိုက္ ဘရိတ္ေဆာင့္နင္းလိုက္လုပ္တာ
ခရီးသည္ေတြမွာ ငပိသိပ္ ငခ်ဥ္သိပ္ ဇေကာထဲ ဇီးျဖဴသီးထည့္လိမ့္သလို ျမင္ေယာင္သာ ၾကည့္ေပေတာ့။
ေနာက္က ယာဥ္အကူ ေတြကလည္း ေမာင္းတဲ႔သူကို စိတ္ၾကြလာေအာင္ တြန္းအားေပးတာနဲ႔ ဆဲဆိုေနတာနဲ႔
စိတ္အေႏွာင္႔အယွက္ ျဖစ္ရပါတယ္။ ေနာက္ဆင္းမယ္႔ မွတ္တိုင္ေရာက္တာနဲ႔ ကားေပၚကေန ကန္မခ်ရံုတမယ္
အတင္းတြန္းခ်ပါေတာ႔တယ္။ ကားေပၚတက္ရင္လည္း အတူတူပါပဲ အတင္းဆြဲတင္ အက္ရွင္(action) ရုပ္ရွင္ကားရိုက္ေနတာနဲ႔
တူေနပါေတာ႔တယ္။ ကၽြန္မတို႔လို လူငယ္ေတြေတာင္ အဆင္းအတက္ကို သတိထားေနရတာ အသက္အရြယ္ၾကီးတဲ႔
သူေတြ ဆိုရင္ေတာ႔ အဲဒီလိုအခ်ိန္ဆိုရင္ ဒုကၡပါပဲလို႔ စိတ္ထဲကေတာ႔ ေတြးမိပါတယ္။
လြန္ခဲ႔တဲ႔တစ္ႏွစ္ေလာက္က ကၽြန္မရဲ႕အသိတစ္ေယာက္ ကားေပၚအတက္မွာ ေျခေခ်ာ္
လက္ေခ်ာ္ျဖစ္ၿပီး အသက္ဆံုးပါးခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းက ပန္းဆိုးတန္း မွတ္တိုင္မွာပါ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ မိုးကလဲရြာေနခဲ႔ပါတယ္။ သူကလည္း ရံုးအဆင္းဆိုေတာ႔ လက္တစ္ဘက္က အိတ္ကို
ကိုင္ထားၿပီး တစ္ဘက္က ထီးကိုကိုင္ကာ ကားေပၚကိုတက္ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကားၿပိဳင္ေနေတာ့ ကားက အထြက္နဲ႔ သူကအတက္မွာ ေျခေခ်ာ္ၿပီး
ကားေအာက္ထဲဝင္ကာ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ႔ပါတယ္။ အမွန္တကယ္က အဲဒီကားသာ ပံုမွန္အတိုင္း မွတ္တိုင္ကေန
ထြက္မယ္ဆိုရင္ သူလည္း ပြန္းပဲ႔ရံုေလာက္ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ အသက္မဆံုးရံႈးသင့္ပဲ ဆံုးရံႈးရတာပါ။
သူတစ္ေယာက္ အသက္ဆံုးရႈံးတာထက္ သားသမီးေတြမွာေတာ့ ကူရာမယ့္ ကယ္ရာမယ့္ လူမမယ္စာမေျမာက္တဲ့ဘ၀ကို
ေရာက္ရွိသြားခဲ့ပါတယ္။ မိခင္ဆံုးသြားတာ ၾကာၿပီျဖစ္ေတာ့ ဒီအေဖပဲ အားကိုးေနရတဲ့ သားသမီး
၃ ေယာက္ချမာ ေက်ာင္းေနစဥ္ဘ၀ေလးမွာ ခိုရာမယ့္ ေရႊေတာင္ႀကီး ၿပိဳက်သလို ခံစားသြားရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ကေတာ့
ယခုခ်ိန္တိုင္ မ်က္စိထဲက မထြက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ရင္ထဲ ဆို႔နစ္ ေၾကကဲြခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္မလို
ေဘးကလူေတာင္ ဒီလိုမ်ဳိးခံစားခဲ့ရင္ ဒီကေလးေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာေတာ့ ဘယ္လိုခံစားေနရမယ္ဆိုတာ
စဥ္းစားသာ ၾကည့္ပါေတာ့။ ဒီလိုမ်ဳိးအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ေသဆံုးသြားတဲ့သူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိေနမလဲ။
ဒါေတာင္ ကိုယ္သိတာ တစ္ေယာက္တေလပဲ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေဒါမနႆ ေက်ာ္တက္ၾကတဲ့ကားေတြေၾကာင့္
ခရီးသည္ေတြရဲ႕ အသက္ဟာ မေသသင့္ပဲ ေသဆံုးၿပီး မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့။ ကိုယ့္ရဲ႕
မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ လူအမ်ားရဲ႕ အသက္ ကိုယ့္လက္ထဲမွာ ရွိေနပါလားဆိုတာ ေမ့သြားၾကပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔ ကၽြန္မကိုယ္ေတြ႔တစ္ခုပါ ကၽြန္မစီးလာတဲ႔ကားက ၿပိဳင္ေမာင္း
ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ မွတ္တိုင္ကေန သားအမိႏွစ္ေယာက္တက္လာပါတယ္။ ကေလးကေတာ႔ ၅ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမွာပါ။
အဲဒီသားအမိ ကားေပၚအတက္မွာ ကားကအတင္းထြက္ေတာ႔ ကေလးအေမမွာ ကေလးကိုခ်ီထားၿပီး တက္ရတာဆိုေတာ႔
ကားေပၚအေရာက္မွာ ဟန္ခ်က္ပ်က္သြားပါတယ္။ ကေလးကလဲ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ထငိုပါေတာ႔တယ္။ အဲဒီမွာ
ကေလးအေမက ယာဥ္အကူကို ရန္ေတြ႔ပါေတာ႔တယ္။ နင္တို႔ ၅ မိနစ္ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ ေနာက္က်ေတာ႔
ဘာျဖစ္မွာမို႔လို႔လဲ။ အသက္ဆိုတာ အေလ်ာ္ၿပန္မရဘူးတဲ႔။ ငါ႔ကေလး တစ္ခုခုျဖစ္သြားရင္ နင္တို႔က
ဘယ္လို ရွင္းေပးမွာလဲတဲ႔။ အဲဒီမွာ ယာဥ္အကူကလည္း ၿပန္ၿပီးေတာ႔ ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း
ေၿပာပါတယ္။ အဲဒီလိုႏွစ္ဖက္ ကားေပၚမွာ အၿပိဳင္ေၿပာေနတုန္းမွာ အရပ္ဝတ္နဲ႔ လူတစ္ေယာက္က
ယာဥ္အကူ နားကပ္ၿပီး မင္းကဘာေကာင္လဲ မင္းဆီမွာ စပယ္ယာလိုင္စင္ေကာ ရွိရဲ႕လား ငါ႔ကို ဘာထင္လဲတဲ႔
မင္းကိုဖမ္းလို႔ရတယ္ ဆိုၿပီး ေၿပာေတာ႔ ယာဥ္အကူၿငိမ္သြားပါတယ္။ အဲဒီကေလး အေမ ေၿပာတာ
မွန္ပါတယ္ သူတို႔ ၅ မိနစ္ ၁၀မိနစ္ ေနာက္က်သြားေတာ႔ ဘာျဖစ္မွာမို႔လဲ။ သူတို႔တစ္ခ်က္
မွားသြားရင္ အသက္ပါေပးရမွာက ခရီးသြားျပည္သူေတြပါ။
မထသ ယာဥ္တိုင္းမွာေတာ႔ ေရးထားပါတယ္ ယာဥ္ကို မဆင္မျခင္ေမာင္းရင္၊
ခရီးသြားျပည္သူကို ရိုင္းစိုင္းရင္ ယာဥ္စီးခပိုေတာင္းရင္ တိုင္ရမယ္႔ဖုန္းနံပတ္ေတြ ေရးထားပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ လူတိုင္းေတာ႔လည္း အဲဒီလိုအျဖစ္အပ်က္ေတြကို တိုင္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္မရပါဘူး။
အလုပ္အတြက္ ေနာက္က်မွာေၾကာက္လို႔ အခ်ိန္မွီေျပးရ၊ အလုပ္မွာ ပင္ပန္းခဲ႔လို႔ ႏြမ္းနယ္ေနၾက၊
တခ်ိဳ႕က်ေတာ႔လည္း ကိုယ္႔ေၾကာင္႔ သူတစ္ပါး ဒုကၡေရာက္မွာေၾကာက္ၾကနဲ႔ ကားေပၚကဆင္းတာနဲ႔
ကားေပၚမွာႀကံဳေတြ႔ခဲ႔တဲ႔ စိတ္အေႏွာင္႔အယွက္ေတြကို အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ႔တဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား
ေတြနဲ႔ေမ႔ပစ္ခဲ႔ၾကပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က လူကူးမ်ဥ္းက်ားမရွိတဲ႔ေနရာေတြမွာ လမ္းကူးတဲ႔သူေတြ
သတိထား ရမယ့္ အခ်က္ပါ။ ကၽြန္မတို႔ဟာ လမ္းကူးေတာ႔မယ္ဆို စကူးတဲ႔ဘက္ကရွင္းတာနဲ႔ တစ္ျခမ္းအရင္
ကူးၿပီး လမ္းလယ္မွာရပ္ၿပီးေတာ့ တစ္ဘက္ယဥ္ေၾကာရွင္းတာကို ေစာင္႔ရပါတယ္။ အဲဒီလို ေစာင္႔ေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ
ကူးၿပီးခဲ႔တဲ႔ ယာဥ္ေၾကာကိုလည္း မၾကာခဏၿပန္လွည့္ၾကည့္ဖို႔ မေမ႔ပါနဲ႔။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ႔
ၿပိဳင္ေမာင္းလာတဲ႔ ကားေတြ ေက်ာ္တက္လာတဲ႔ကားေတြဟာ ရုတ္တရက္ လမ္းလယ္ေခါင္မွာ လူရပ္ေနတာကိုေတြ႔လိုက္ရင္
ဘယ္လိုမွ ေရွာင္လို႔မရေတာ႔ပါဘူး။ အဲေတာ႔ လမ္းကူးရင္ ကူးၿပီးခဲ႔တဲ႔ လမ္းတစ္ဘက္ကိုလည္း
မၾကာခဏၿပန္ၾကည့္ပါ။ ငါကူးၿပီးသြားၿပီဆိုၿပီး စိတ္ခ်လက္ခ်နဲ႔ ေရွ႕ကိုပဲ မၾကည့္ပါနဲ႔။
သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာဆို (စကာၤပူ၊ မေလးရွား) လိုင္းကားေမာင္းတဲ႔သူေတြဟာ
ပံုမွန္အတိုင္းပဲ ေမာင္းၾကာတာ သင္လည္း သိၿပီး ျဖစ္မွာပါ။ ၿမန္လည္း မျမန္ဘူး ေႏွးလည္း
မေနွးပါဘူး။ မွတ္တိုင္ေရာက္ရင္ ပံုမွန္ရပ္ေပးတယ္။ ခရီးသည္ေတြအားလံုး ဆင္းလို႔ တက္လို႔ၿပီးမွ
ကားကို ျပန္ထြက္ပါတယ္။ ယာဥ္ေနာက္လိုက္လည္း မထားပါဘူး။ ကားေမာင္းတဲ႔သူတစ္ေယာက္ပဲ ကားေပၚမွာ
ပါပါတယ္။ တက္မယ္႔ သူက ေရွ႕တံခါးေပါက္ကေန တက္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းေဘးမွာရွိတဲ႔ ပိုက္ဆံထည့္တဲ႔
ပံုးထဲကို က်သင္႔ေငြထည့္ရပါတယ္။ ပံုးထဲကို ပိုက္ဆံထည့္ၿပီးတဲ႔အခါက်မွသာ ယာဥ္ေမာင္းက
ေဘးမွာရွိတဲ့ လက္မွတ္ရိုက္စက္နဲ႔ ရိုက္ၿပီး လက္မွတ္ထုတ္ေပးပါတယ္။ လက္မွတ္စစ္ တက္လာရင္ေတာ႔
အဲဒီလက္မွတ္ကို ၿပရပါတယ္။ မွတ္တိုင္မဟုတ္ပဲတားရင္ ယာဥ္ေမာင္းက လံုးဝမရပ္ေပးပါဘူး။ မွတ္တိုင္ေရာက္မွသာ
ရပ္ေပးပါတယ္။ တကယ္ကို လူတိုင္း စည္းကမ္းရွိၾကတာပါ။ သူမ်ားႏုိင္ငံကို အထင္ႀကီးလို႔ ေျပာေနတာ
မဟုတ္ပါဘူး။ အတုယူ သင့္တာကို ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို စည္းကမ္းရွိေအာင္လို႔လဲ ဘယ္သူကမွ
ေရွာင္တခင္ စစ္တာတို႔၊ မွတ္တိုင္ေတြမွာ တားစစ္တာတို႔ မလုပ္ၾကပါဘူး။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕
ကိုယ္ထဲမွာ၊ ေခါင္းထဲမွာ စည္းကမ္းရွိရမယ္ ဆိုတာကို သံမိႈစြဲသလို ထည့္ထားၾကလို႔ပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခ်က္က သူတို႔ဆီမွာ ကားပ်က္လို႔ လမ္းေဘးပဲရပ္ရပ္၊ အေၾကာင္းရွိလို႔
လမ္းေဘးပဲ ရပ္ရပ္ ေန႔ျဖစ္ေစ၊ ညဘက္ျဖစ္ေစ အခ်က္ၿပမီး သို႔မဟုတ္ ေနာက္ဘက္မီးကို ဖြင္႔ထားၾကပါတယ္။
မွန္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း လမ္းေပၚမွာ သြားေနတဲ႔ကားေတြက အလြယ္တကူ ျမင္ႏိုင္မွာေပါ႔။ ကၽြန္မတို႔
ၿမန္မာႏိုင္ငံမွာကေတာ႔ အဓိကအားျဖင္႔ ဘုရင္႔ေနာင္လမ္းမႀကီးမွာ လမ္းေဘးရပ္ထားတဲ႔ ကုန္ကားေတြ၊
ကြန္တိန္နာကားၾကီးေတြကို အျမဲတမ္းၿမင္ေတြ႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တစ္စီးမွ အခ်က္ၿပမီး (သို႔)
ေနာက္မီး (သို႔) ညအိပ္မီးေတြ တစ္စီးမွ မဖြင္႔ထားပါဘူး။ ညဘက္ေတာင္မွ မဖြင္႔တာ ေန႔ဘက္ဆိုရင္ေတာ႔
ေဝးေရာပဲ။ ဒါဟာလည္း သြားလာေနတဲ႔ လမ္းေပၚက ယာဥ္ေတြအတြက္ အႏၱာရာယ္ ရွိေစႏိုင္ပါတယ္။ အိပ္ငိုက္ေနတဲ႔
ယာဥ္ေမာင္းဟာ အမႈမဲ႔ အမွတ္မဲ႔နဲ႔ ေတာ္ရံု မေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ မူးၿပီး ေမာင္းေနတဲ့သူေတြကိုေတာ့
မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။
အခ်ဳပ္အားျဖင္႔ ေၿပာရရင္ေတာ႔ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာ လူတစ္ဦးခ်င္းတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕
စည္းကမ္းပိုင္းနဲ႔ ပက္သက္လို႔ ျပဳျပင္စရာေတြ အမ်ားအျပားရွိေနပါေသးတယ္။ ယာဥ္ေမာင္း သူကလည္း
စည္းကမ္းရွိ လမ္းကူးတဲ႔သူကလဲ စည္းကမ္းရွိ ယာဥ္စီးတဲ႔သူကလည္း စည္းကမ္း ကိုယ္စီ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕
အသိစိတ္ ကိုယ္စီရွိမယ္ဆိုရင္ စည္းကမ္းရွိၿပီး
ေခတ္မွီတဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးဆီကို အလွ်င္အၿမန္ေရာက္ရွိလာမယ္လို႔ ကၽြန္မယံုၾကည္ေနမိပါေတာ့တယ္ရွင္။
မေနာျဖဴေလး
|